"
Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Endelig ny software fra K-Bank
Endelig ny software fra K-Bank
stohauge
13.10.2000 09:57
#550

Endre
Nå er den her. Den vi har ventet på så lenge. Den nye versjonen skal være lynkjapp. Kun 5-10 sekunder fra du legger inn ordre til den er på børsen.
Klippet fra K-Bank info:

"Det er desverre fortsatt problemer med den automatiske ordreroutingen av ordre til børsen.
Vi har ansatt en ny børsmegler som har som eneste oppgave å sende K-Nett ordre til børsen. Dette betyr at det maks vil ta 5-10 sekunder fra en ordre er lagt inn til den er registrert på børs."


Denne nye børsmegleren er siste innen Human software tecnhology. Hard i toppen myk ved midjene og kjapp som toget.

stohauge
13.10.2000 10:10
#551

Endre
Nå har de enkelte innkjøringsproblemer denne første dagen, men det må en nesten godta ved slike store systemendringer. Når det hoper seg opp på desken hans og det blir vanskelig å finne penna (kjenner deg igjen ?), sender han ut små, gule lapper med følgende tekst:

Finner ikke modulen : ORDR2201
Dette kan skyldes meget stor belastning på systemet.
Avslutt webleseren, og forsøk på nytt. Hvis du fortsatt har vansker kontakt K-NETT Aksjehandel

Dette må vi tilgi, 10-15 minutters reaksjonstid er vi vant med og kan greie oss med i noen dager til. Straks han blir varm i trøya og husker dørkoden utenat vi mange av disse forsinkelsene nok bli eleminert.

Papps
13.10.2000 10:18
#902

Endre
Når skal de sette ned prisen da?
Finbeck
13.10.2000 10:32
#1181

Endre
Det er på dager som dette kynismen og udugliheten hos kjeltringpakket i K-Bank viser sitt sanne ansikt.

I morges har systemet vært helt umulig å bruke.
Tenk dere situasjone når det er kritisk og en MÅ selge??.


Da bør man være klar over at K-Banks politikk på området er en kynisk utnyttelse av kundemassen ved å lever minst mulig for mest mulig.

Nå har K-Bank i over ett år lovet nytt og bedre system. Hver gang skjer det samme, systet kolapser og kunden blir taperne.

Selv om K-BAnk kommer med ny programvare, skal en være klar over at dette problemet ikke er et programvare problem, men et selskaps problem.

Hadde K-Bank benyttet sin posisjon og sine ressurser, hadde dette vært løst for et år siden. Det finnes tusenvis av selskaper som idag har velfungerende systemer, også norske, og de løser problemene fortløpende, så problemet for kundene er et minimum.

K-Banks poletikk er slik at de vil gjøre seg lekker for nye eiere, og derfor skal det ikke investeres i ny teknologi som koster penger.

Da lar de heller kunden tape, slik at bunnlinja i K-Bank holdes og ledere får heder å ære.

Denne holdningen vil ikke endres selv om K-Bank aldri så mye lover ny programvare.


stohauge
13.10.2000 10:55
#555

Endre
Riktig Finbeck
Du leser mine tanker og utrykker de for meg også.
Alt det du sier er korrekt. Tror ikke de har benyttet så mye som en time overtid for å få systemet i sving. De unlater å sende ut informasjon om hva kurtajen skal bli eller om hvilket produkt de tenker levere.

Hvem f a e n tror på at de i morges har "ansatt en ny megler" for å behjelpe problemene ?
Nei, de har stengt en skranke og gitt kjerringa en halvtimes introduksjon på hvordan hun skal legge inn ordrer manuelt.
5-10 sekunder sier de..
Den karen må være kjapp mellom 15:59 og 16:00 når mange av de mest betydningsfulle, viktige handler sluttes.

Ikke håp i havet om å få gjennomført en ordre som legges ut i siste minutt.

Hva skjer?
Jo, en må selge billigere og kjøpe dyrere, eventuelt gå glipp av hele handelen.
Hvem har ikke opplevd dette.
Tilogmed når systemet virker på sitt beste er det så tregt og sensetivt at en havner i samme myra.

stohauge
13.10.2000 12:26
#561

Endre
Joda. Morningens gladnyhet har virkelig substans.
Tydelig travelt der bort. Kastet ut fra serveren med salgsordre inne og flere ordrer som "må" utføres i dag.
Kommer ikke inn...

Skal bli morsomt å formulere svarbrev om de nå sender meg purring for manglende dekning på konto.

DataMann
13.10.2000 13:36
#76

Endre
Begynner å bli temmlig lei av kassa selv. Hadde fått limit satt til 0 pga. overtrekk, og det er i og for seg greit, men de klarer ikke å løse opp dette igjen av seg selv når dekningen er på plass. Man må selv ringe ned for å få en 'saksbehandler' til å løse opp saken.

De har trolig ikke skjønnt at det er kundene de lever av ! Nå har jeg bestemt meg for å flytte over til E*trade for å se om de er bedre. Selve flyttingen virker greit, da det er bare å fylle ut et overføringsskjema. Så jeg tar noen langsiktige poster først, så får vi se hvor lang tid det tar. Noen som har erfaringer ??

stohauge
13.10.2000 13:46
#569

Endre
re Datamann
Hvor lenge satt du med overtrekk før Kassa gjorde dette tiltaket?
LG
13.10.2000 15:31
#57

Endre
quote:
Originally posted by Papps:
Når skal de sette ned prisen da?

Vet ikke NÅR, men de har sagt prisen skal være konkurransedyktig. Får håpe det blir det samme som DnB - Kr. 95 i min. kurtasje.

NasseNoff
13.10.2000 16:22
#36

Endre
Kurtasjen i K-Bank blir ikke satt ned før nytt system er på plass. Dette skyldes at de er redd for å få for mange kunder, fordi systemet deres ikke har noen mulighet til å håndtere flere kunder ;-)

De som tror nytt system kommer i år, tror også på julenissen ;-)

/Nasse

stohauge
13.10.2000 16:27
#574

Endre
Julenissen, er det noen som IKKE tror på ham ?
fattigmann
13.10.2000 17:02
#514

Endre
re: stohauge

Jeg har også vært utsatt for det dustegreien "limit=0 kontakt banken". Jeg kjøpte på overtrekk onsdag og solgte med overskudd torsdag i samme uke altså 1 dag. Siden CM er megler har de vel også en mulighet til å se i systemet om det er penger på vei inn ?? Virker meningsløst spør du meg, det som er ennå mere meningsløst er at jeg fortsatt er kunde !!!

------------------
mvh
Fattigmann
Stadig en rikere mann

JackGakk
13.10.2000 17:40
#20

Endre
Jeg synes dere syter og maser noe forferdelig. Om K-Bank er så dårlig hvorfor bytter dere ikke bare til Stocknet?.
Servicen hos Stocknet er upåklagelig, og i tillegg har de nettopp lansert en betaversjon av sin PUSH-Klient som jeg er så heldig å få være med å teste ut. Den er ikke så bra som TOT, men virker både enkel, funksjonell og stabil.

Kurtasje fra 90,-

Slutt å syt og gjør noe med problemene!

Mvh
JackGakk

Gjør oppmerksom på at jeg hverken kjenner eller har interesser Stocknet/Aston




Stocktalk.no eies av MarketMind AS
Adresse: Thunesvei 2, 0274 Oslo Tlf: 21 07 50 08 Email: st [at] stocktalk.no Orgnr: 979 175 027 MVA
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter © 2008 Vestover AS