"
Du er her: Forside > After hours > Aldri mer møkkaselskapet Netcom
Aldri mer møkkaselskapet Netcom
Gorodn
24.06.2002 20:43
#5256

Endre
Årsak. En telefon som gikki rtykker betlate jeg abonement for. Greit nok. Da jeg ringte i Mars for å avslutte det hele sa de at ingen ting gjenstod.
Sjokket var derfor stort når en inkassoregning kom. Netcom nektet og imøtekomme mitt krav om å slette.

TKaarud
24.06.2002 21:01
#1495

Endre
Jeg har fått inkassokrav fra netcom (internettbruk via isdn) på kroner 0,0.

Da jeg fikk ADSL så sluttet jeg selvsagt å benytte netcom til internett men fikk allikevel (og får fortsatt) månedlige regninger på kr. 0,0. Etter en stund fikk jeg purringer på dette skremmende beløpet og da jeg ikke gjorde noe, regningen var nå steget til kr. 60,- (0,0 + purregebyr) ble det sendt til inkasso. Beløpet var nå oppe i godt over 500 kroner. Når jeg ringte inkassoselskapet fikk både de og jeg en god latter.

Har ikke hørt noe siden men mottar fremdeles hver måned en regning på kr. 0,0.
Gorodn
24.06.2002 21:05
#5257

Endre
Det som er skremmende er jo kundesenterets totale mangel på rasjonell handlekraft.
Etter jeg la frem saken sa de. Kontakt inkassobyrået:)))

Makan til nøtter.


Audun
24.06.2002 21:08
#1072

Endre
Uansett er Netcom å foretrekke fremfor Telenor. Blir med glede sendt feilaktig til inkasso av Netcom et par ganger for å slippe unna arrogante Telenor.
Gorodn
24.06.2002 21:12
#5259

Endre
Der er jeg uenig. Riktignok hartelenor høyere priser, men de er mere kundevennlig.
Audun
24.06.2002 21:18
#1074

Endre
Nei! Skal du kontakte Telenor er eneste veien gjennom kundeservice, og der må du vente en halvtime mens du hører på pan-pipe musikk og får beskjed om at stadig rykker frem i køen. Når du så endelig får beskjed om at du er nummer en eller to køen blir linja bare brutt fordi du har ventet for lenge!

Dessuten tar Telenor blodpriser. Bare se på de enormt gode resultatene de leverer. Det skulle ikke vært mulig i en så uorganisert, stor og dårlig bedrift. Eneste som kan sammenlignes med Telenor her er offentlig sektor.
Bolean
24.06.2002 23:06
#7928

Endre
Klarer grode å hisse på seg alle han kommer i kontakt med?
Pluss å få hengelås på alle topics? Pussig. Minner om en fra Bergen.
Bolean
24.06.2002 23:09
#7929

Endre
En annen sak er at uten Netcom eller et tilsvarende selskap i Norge ville Telenors priser vært 5 til 10x dagens. Konkurranse har en viss virkning. Der Telenor har muligheten setter de opp prisene (fastlinje, fastavgift osv), selv om dette er sunk cost. Nordmenn har betalt infrastrukturen gjennom 100 år til Televerket og så kommer Telenor og brekker armen på kundene. He-he- ikke rart Stortinget har diskutert muligheten for å dele Telenor i to.
bamse-brakar
24.06.2002 23:23
#850

Endre
Jeg har hatt mer enn 10 henvendelser til kundeservice på mail. Enten har jeg ikke fått svar, eller så har jeg helt idiotiske svar. Jeg ble forbanna og krevde noe meningsfult. Jeg fikk aldri svar på det jeg spurte om, bare en drøss usammenhengende vrøvl. Når kundeservice tilslutt hadde brukt opp sitt ordforåd uten å klare å gi meg et fornuftig svar sendte jeg like godt neste mail med kopi til sjefen for kundesentret. Etter mye frem og tilbake fikk jeg innvilget 3 mnd gratis abonnement for tort og svie. Det utrolige er at jeg ennå ikke har fått et eneste fornufig svar på det jeg spurte om.
NetCom er helt latterlig.
Bolean
24.06.2002 23:28
#7934

Endre
bamse-brakar [860]

hva spurte du Netcom om?



[Endret 24.06.02 23:35 av Bolean]
Gorodn
24.06.2002 23:31
#5263

Endre
Hehe.

Ja Netcom er tragiske. Skal betale inkassoen og avslutte hele dritten med Netcom.
Større regelryttere skal man lete lenge etter.


Bolean
24.06.2002 23:35
#7936

Endre
Grode, det er lett å mistenke deg for ikke å servere hele historien her. Nå er det sikkert noen kløner i Netcom, men basert på mange av dine innlegg her så synes historien litt for enkel. :-)
Gorodn
24.06.2002 23:47
#5264

Endre
En gang til.
Jeg hadde en nokia 8210 som gikk i stykker. Jeg batelte noen måneder på en telfeon som ikke kunne brukes. Greit nok, men da jeg sa det opp fikk jeg beskjed om at det var null fordringer som gjenstod.
man kan spørre seg hvorfor jeg da fikk en inkasso på ca 500 (bare peanutt).
Netcom svarer bare piss på mine henvendelser. Hva om de hadde brukt hodet og sat- Greit vi avslutter saken. Du betlaer de fordringer på 219 som gjensotd og vi dropper salæret.


Men NEI da....

Jeg må nesten le. Idioter . Jeg betaler i stedet ca 2000 for å skifte til telenor. Denne dritten gidder jeg ikke og forholde meg til.
bamse-brakar
24.06.2002 23:56
#852

Endre
Jeg spurte om litt forskjellig. Det første var hvorfor jeg gjentatte ganger fikk faktura i posten først ca 10 dager etter fakturadato og like før forfall. Jeg fikk minst 4 forskjellige svar. Jeg vet positivt at alle svarene var helt på trynet. En annen ting er dette med TicTack aksjekurser som NetCom plutselig stoppet formidling av. Det var utrolig morsomt å lese deres forsøk på å svare på noe de overhodet ikke hadde peilingen på. Siste henvendelse gjalt prisøkning på abbonnement uten at de hadde varslet om det på forhånd. De sto på sitt og sa det var varslet på foregående faktura. Det de ikke hadde sjekket var at jeg ikke fikk faktura mnd før på grunn av at beløpet var under 100 kr, og da sender de ikke ut.
En annen ting er at hvis du etterlyser svar på en henvendelse, så finner de ikke den igjen. Jeg vet ikke hvor de havner men sporbarheten er fullstendig fraværende.
bamse-brakar
25.06.2002 00:02
#853

Endre
Re Bolean
Historien er ikke for enkel når det gjelder NetCom. Det er bare rør. En kamerat av meg sende melding om flytting til NetCom 4 ganger uten at de klarte å sende regningen til rett sted. Telefonen ble stengt 2 ganger pga manglende betaling. Da sa han opp abonnementet selv om det var over et år igjen av bindingstiden. NetCom prøvde ikke engang å få betaling for brutt bindingstid.
Bolean
25.06.2002 00:03
#7939

Endre
bamse-brakar [862]

OK, jeg kan bekrefte det samme inntrykket når det gjelder fakturering (nei jeg jobber ikke der og har heller aldri gjort det). De la om fakturering til et annet system og gikk rett i grøfta. Svært klønete, må jeg si. De driver vel å krabber opp av grøfta nå og er kanskje oppe på veikanten.

Forøvrig synes jeg Netcom har gjort det forholdsvis bra. Som sagt, uten Netcom ville prisene fra Telenor vært mange-gangern. (Dessuten, i Netcom er det mulig å finne noen å snakke med - med litt hell, i Telenor er det komplett umulig.)

mvh
bamse-brakar
25.06.2002 00:05
#854

Endre
Nå har jeg ikke prøvd å få tak i så mange hos Telenor, men jeg kan bekrefte at det er komplett umulig å finne et menneske hos NetCom som tar kundene på alvor.
Gorodn
25.06.2002 00:08
#5265

Endre
Hehe
Bra vi er enige om noe BB

bamse-brakar
25.06.2002 00:08
#855

Endre
Har jeg noen gang vært uenig med deg Gorond???
Maestro
05.07.2002 08:34
#3185

Endre
I går fikk jeg faktura fra NetCom, og intet er galt med den, bortsett fra at den ble skrevet ut 25. juni. At postgangen i Norge kan være treg i pressperioder er nok sant, men med tanke på at jeg bor i Akershus, så forundrer det meg at man bruker 9 dager på å få den levert i min postkasse..

Men det sier kanskje mer om selskapet ;o)



Maestro
maxx
05.07.2002 15:25
#325

Endre
Kjenner ikke Netcom men har prøvd meg på telenor noen ganger.
For å skifte fra firma abb ISDN til privat ISDN med ADSL som tilægg trenger du følgende hos telenor.

3 dagers arbeid
17 telefonsamtaler
En merklig sans for humor og en stor del tålmodighet.

Problemet var at det var snakk om 2 stk forskjellige avdelinger som måtte snakke sammen. Å de kan man forstå at det kan være litt vansklig..........

Når jeg forleden sa op abb hos telenor kom de resterende pengerne som var betalt for mye på abb in på kontoen til samboern min uten at hun noen gang har hatt med Telenor å gjøre. Hmmmm

Telenor er det værste selskapet jeg noen sinne har vært borte i og dem skal jeg aldrig benytte meg av igen.

maxx
b2
05.07.2002 15:32
#299

Endre
Dersom du har skiftet type abonnement hos Telenor, bør du sjekke om du fortsatt er registrert for katalogen. Jeg ble slettet fra både opplysningen og telefonkatalogen når jeg fikk isdn, og jeg var tydeligvis ikke den første...
maxx
05.07.2002 15:36
#326

Endre
re:b2
Har ikke noen spesiell interesse av å være registert i telefonkatalogen.
Men takk for tipset.
Maestro
09.07.2002 12:08
#3212

Endre
De neste to årene må moren betale 150 kroner i måneden for sin døde sønns mobilabonnement.



Maestro
Tank-Andersen
09.07.2002 23:47
#1522

Endre
Fristet til å si at dere aner ikke hva dårlig service er. Jeg bor i New York, og her må jeg nesten daglig ringe kabel-tv selskapet p.g.a. feil i regninger, feil med betaling, loss of picture etc etc - you name it. Tror jeg har ringt de - uten å ta i - minst 50 ganger hittil iår og hver gang lover de å fikse ting.

Har til og med blitt bedt om å "fuck you" fra kundeservice. Norge er enn så lenge beskyttet mot verstingene innen bad service i ordets rette forstand.
bamse-brakar
04.08.2002 23:05
#1003

Endre
Siste om NetCom. Nå har de fullstendig sluttet å svare på mail hos kundeservice. Hver gang jeg sender mail får jeg dette automatiske svaret.

Vi takker for din henvendelse til NetCom Kundesenter. Du vil motta et svar så snart din E-post er behandlet. Eventuelle vedlegg vil dessverre ikke bli åpnet.

Dager og uker går uten noe svar, og når jeg sender deres autosvar i retur med spørsmål om når de har tenkt å svare, så ber de meg om å sende spørsmålet på nytt for de kan ikke finne meldingen. Dette skjer hver gang.

Jeg fikk 3 mnd gratis abbonement på grunn av rot for en stund siden. Dette går snart ut. Kanskje jeg skal prøve igjen. Hehe
Tank-Andersen
06.08.2002 03:58
#1553

Endre
lol ref Vi takker for din henvendelse til NetCom Kundesenter. Du vil motta et svar så snart din E-post er behandlet.

fikk liknende fra AOL her i USA da jeg forsøke bestille cd. Fikk CD 4 mnd etter at jeg sendte mailen. Ikke tvil om at jeg signet opp med noen andre....



Stocktalk.no eies av MarketMind AS
Adresse: Thunesvei 2, 0274 Oslo Tlf: 21 07 50 08 Email: st [at] stocktalk.no Orgnr: 979 175 027 MVA
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter © 2008 Vestover AS