"
Du er her: Forside > Oslo Axess - Unoterte - Warrants - Derivater > SPORTS-MAIL: Tiden ligger foran oss
SPORTS-MAIL: Tiden ligger foran oss
altius
05.04.2000 17:54
#270

Endre
Internettselskaper som driver aktivt på nettet, med egne sider med nyheter, underholdning, sport og e-handel, går MEGET lyse tider i møte.
At enkeltselskaper som har vært priset i skyene nå får seg en tur ned mot jorden igjen, er bare sundt.
Nett-trafikken øker med rekordfart, og vil fortsette med det. Det gir grunnlag for å satse videre på SPORTS-MAIL.
Mange land ligger bak norge i Internettutviklingen, og disse landene blir morgendagens marked. Det vil SPORTS-MAIL pro*****re godt på.

Les videre;
Norden leder klart i web-racet:
Halve Europa på nett innen 2003
Oslo (05.04.2000) - Antallet Internett-brukere i
Europa har økt dramatisk de siste årene, og vi
bruker mer og mer av såvel tid som penger på
nettet. Her på berget er vi langt fremme.


1999 var året for en eksplosjon av antall nettbrukere i Europa. I løpet av fjoråret
fikk man en dobling i antall vesteuropeere på nettet, ifølge en fersk rapport fra IDC.

Ved årsskiftet var tallet 81 millioner brukere, og disse brukte totalt hele 83,5
milliarder kroner på netthandel. Rapporten spår at nettbrukerne vil øke i antall til
hele 215 millioner, eller halvparten av vest-europas befolkning, innen 2003.

Rapporten spår også at disse vil legge igjen mer enn 1000 milliarder kroner
gjennom handel og transaksjoner på Internett innen den tid.

- Selv om antallet nettbrukere eksploderte i 1999 er det fortsatt bare et
begrenset antall som benytter seg av mulighetene for netthandel. Det er bare 15
prosent av nettbrukerne som kjøper produkter eller tjenester så ofte som hvert
kvartal, noe som trolig skyldes manglende tillit til både nettbutikker og netthandel
generelt, sier IDCs analytiker Stefan Elmer i en pressemelding.

Elmer mener likevel at disse 15 prosentene for første gang viser at en større del
av befolkningen er til stede på nettet. Rapporten spår at 20 prosent av den totale
befolkningen i Europa vil handle varer og tjenester på nettet innen 2003, i forhold
til bare tre prosent idag.

- En av grunnene til at vi ser for oss en slik vekst er antallet datamaskiner og
andre gjenstander som kan koble seg til Internett øker stadig. Det antas at det
finnes omtrent 45 millioner Internett-klare 'bokser' i Europa i dag, og det tallet
tror vi vil tredoble seg iløpet av de nærmeste tre årene. Ennå er det PC-er som
er det vanligste verktøyet å komme seg på nettet med, men vi tror at alternative
verktøy slik som skjermtelefoner og TV-bokser vil supplere PC-en over de neste årene,sier Elmer.

Rapporten viser at nordiske land er helt i front når det gjelder å kaste seg over den nye teknologien.

Stefan Elmer mener de nordiske landene, hvor nettbrukerne utgjør fra 36 til 45
prosent av befolkningen, ligger omtrent halvannet år foran det europeiske gjennomsnittet.
Nederst på lista ligger Portugal og Hellas, som begge er omtrent fire år bak gjennomsnittet i Internett-bruk.

Det er bare å sprette sparegrisen folkens.
SPORTS-MAIL blir en VINNER!!!

Activator
05.04.2000 18:35
#205

Endre
Norden ligger langt fremme, men her er Norge faktisk en sinker. Dette har mye med politikken i Norge å gjøre.

Uansett:
Sports-mail bygger på et konsept som vil bli mer og mer etterspurt ettersom det blir flere og flere internettbrukere. Det Sports-mail satser på er at hver enkelt sportsinteressert bruker skal kunne registrere seg en valgfri e-postadresse og som igjen gjør at brukeren kan si noe om sin identitet på nettet. Brukere vil etter hvert få muligheten til å forme sine egne portaler hvor de selv velger hvilke nyheter og informasjon de vil ha presentert om sitt favoritt lag eller sin favoritt sport.

Sports-mail er i dag verdsatt til rundt 500 millioner. Dette kan virke mye, men i forhold til lignende selskaper er det svært lavt priset til og med etter dette krakket.

Geocities ble solgt for 32 milliarder i fjor. Riktignok var de tidligere ute med sine tjenester, men jeg mener Sports-mail har mulighet til å bli mye bedre enn Geocities noen gang har vært! Om Sports-mail blir verdt så mye høres jo rart ut. Men en analytiker har uttalt seg om at selskapet kan være verdt så mye som 20 milliarder om tre til fire år hvis ting går veien!

Bare tenk... Sports-mail har i dag omfattende tjenester innen fotball. Denne tjenesten skal etter hvert utvide seg til andre land og da vil vi få en enorm vekst. Ikke nok med det, men om en stund vil de også sette i gang lignende tjenester innenfor basket, hockey, baseball og andre store lagidretter. Det betyr også at de vil bli aktuelle for amerikanske brukere!

I tillegg vil de sikkert satse på på bygge opp et e-handelsnettverk på sidene sine når brukermassene øker.

Jeg tror etter min mening at Sports-mail går en lys fremtid i møte og jeg har veldig stor tro på dette selskapet!

[This message has been edited by Activator (edited 05-04-2000).]

Activator
05.04.2000 19:11
#209

Endre
Sports-mail vinner troverdighet i media med Fotball247.com :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9448828
http://www.nettavisen.no/sport/tippeligaen/99340.html

altius
06.04.2000 19:18
#271

Endre
Fant denne på Hegnar. En diskusjon om prising på selskapet/konkurrenter
Kan Activator si noe om innholdet her??
Stemmer det ?
;
prisen er ca 20 pr aksje
KJF er villig til å betale mer for større poster
Gjelsten & Co eier 51%
Price waterhouse eier 2%
styret m/grundere eier 30%
Da blir det ikke mye aksjer i omløp!
Dette vil ta av!
konkurrenten ble oppkjøpt for 32 milliarder
eneste konkurrent i GB , er priset til 26 milliarder

Synspunkter mottas!

altius
06.04.2000 19:24
#272

Endre
Det er bare å vokse videre. Andre har brukt mye penger i starten, og de har klart seg MEGET bra
Les her:

Slår alle forventninger:
Yahoo! håver inn nesten to
milliarder kroner

Oslo (06.04.2000) - Yahoo!, verdens ledende
Internett-portal, leverer så det holder. 1,9 milliarder
kroner i omsetning første kvartal og et resultat før skatt på nesten
660 millioner kroner er langt over estimatene.

Yahoo! hadde svært gode tider første kvartal 2000.

Selskapet hadde denne perioden en omsetning på 1,9 milliarder norske kroner, som
er en dobling fra første kvartal 1999. Mesteparten av omsetningen er fra
annonsering.

Yahoo! øker også i antall medlemmer. I løpet av første kvartal økte
medlemsmassen fra 100 millioner til 125 millioner medlemmer, melder Wall Street
Journal.

Inntjeningen til nettselskapet er det lite å klage på. I første kvartal var inntjeningen
før skatt og finanskostnader på 659 millioner norske kroner. Dette er en god
økning fra samme periode i 1999 da selskapet tjente omtrent 15.2 millioner kroner.
Dette er langt høyere enn estimatene Wall Streets analyseselskap hadde regnet
med.

Yahoo rapporterte at portalen serverte i alt 625 millioner sidevisninger i mars.
Dette er en god økning fra desember da selskapet serverte 465 millioner sider,
melder Cnet News.

Nesten 40 prosent av sidene ble vist utenfor USA. Den internasjonale veksten slo
nesten ut veksten Yahoo! har i hjemmemarkedet. Nå skal det internasjonale
markedet angripes aggressivt, melder selskapet. Nå har Yahoo!s CEO, Tim
Koogle, satt seg et mål om å vokse mer internasjonalt. Koogle varslet større
investeringer for å komme seg inn i nye markeder.

Trass den kraftige tilbakegangen Nasdaq-børsen har hatt den siste tiden, har
Yahoo! kommet godt ut.

Onsdag falt selskapet på rykter om lavere inntjening, men da kvartalsresultatene
ble lagt frem etter stengetid ble disse ryktene lagt døde.

Fusjonsforhandlingene med auksjonstjenesten eBay har, ifølge Wall Steet
Journal, strandet. Grunnen skal være at de to selskapene ikke ble enige om
lederstrukturen. Tim Koogle ville ikke kommentere dette på presentasjonen av
selskapets første kvartal, onsdag.

stcks
06.04.2000 23:06
#13

Endre
Når jeg ser på eierfordelingen her og hvis den stemmer så er det ingenting å si på KAPITALEN. Da er det opp til de som sitter i styret å få fart på SM.
Gjelsten & Co eier 51% , Price waterhouse eier 2%, styret m/grundere eier 30%.

Men det som savnes her nå er MARKEDSFØRINGav SM. Det har vært altfor dårligt fram til nå .Det er viktig før serie start å få aviser,fotballelsker og andre inntreserte til å oppdage fotball247.

Håper vi nå snart kommer på otc listen snart.



stcks
06.04.2000 23:12
#14

Endre
Det er ingenting å si på Kapitalen om denne aksonærlisten stemmer. Gjelsten & Co eier 51%,Price waterhouse ei 2%, styret m/grundere eier 30%.
Nå er det opp til styre å se om de klarer å få MARKEDSFØRT SM skikkeligt for det savnes til nå. Få noen feite sider i Oslo avisen og TV2 om Fotball 247/Sportsmail.. Det er viktig nå føre seriestart.

Lurer på når SM blir notert????

Thomas1
08.04.2000 12:27
#1

Endre
I dag starter Tippeligaen.
Hvor er Sportsm@il ?
Linken på Sol siden er borte !
Kommer det noe "bra" markedsføring i dag ?

------------------

isabelle
08.04.2000 13:11
#23

Endre
Neste uke åpnes det igjen, for Kjøp/Salg av aksjer via hovedkontoret..
Kursen blir nok høyere enn 20,NÅ!
altius
08.04.2000 13:22
#273

Endre
Legger med denne til info.
Til de som ikke har fått det med seg, har Price Waterhouse kjøpt seg inn i Sports-mail.
2 millioner aksjer.
Da er det greit å lese det som kommer nedenfor


Oslo (30.03.2000) - Den amerikanske
konsulent-giganten PricewaterhouseCoopers skal
skille konsulenter fra revisorer. Dette skal skape et
av verdens største Internett-konsulentselskap. Les
om planene her:
Det har skjedd mye på konsulentfronten i det siste. The Big Five, med blant
andre Andersen Consulting, Cap Gemini, KPMG og
PricewaterhouseCoopers i sin midte, har i flere måneder posisjonert seg for å
bli ledene aktører innen Internett-rådgivning.
På sensommeren 1999 bestemte konsulentselskapet PricewaterhouseCoopers seg
for å satse intensivt på nettet. Strategien var å skille konsulentene fra revisorene.
Selskapet som skilles ut går under prosjektnavnet Global Consulting Inc.
Selve lanseringen vil skje første juni i år, da den endelige oppsplittingen
av PricewaterhouseCoopers vil bli gjennomført.
Dette selskapet skal bli en ledene aktør på Internett-rådgivning, nettstrategi og
inkubatorvirksomhet, og tar sikte på å gå i tett konkurranse med selskaper som
Cell, Scient, MarchFirst med flere.
Global Consultings norske avdeling skal etter planen ha 2000 konsulenter tilknyttet
innen ett år, og blir dermed en tung aktør i det norske og nordiske markedet.
Petter Kleppe blir administrerende direktør for norske Global Consulting. Han
forteller til digi.no at selskapet har et godt utgangspunkt for å lykkes.
- Vi har industriell kompetanse. Vi har kunnskapen om hvordan man endrer store
bedrifter, samtidig som vi har kunnskap om Internett. Vi vil ha ressursene til å gå
inn i alle ledd av en bedrift som vil webifiseres, det er det få andre som har, mener
Kleppe.
- Når Pirelli skal webifisere hele bedriften så trengs det en helhetlig gjennomføring
fra ledelsesnivå og ned til den enkelte ansatte i selskapet. Det må implementeres
nye løsninger, nye måter å gjøre business på i hele organisasjonen. Dette kan vi
hjelpe dem med. Vi kan gå inn og lage opplegget, tilpasse det i bedriften og kurse
hver enkelt ansatt, fortsetter Kleppe.
Global Consulting vil deles inn i tre forretningsområder: Det første skal gå under
navnet DetermiNET E-Biz Factory. Her skal Global konkurrere med selskaper som Cell, Framfab, Scient,
Razorfish og MarchFirst. Den andre delen skal hete
Managment Consulting, hvor den industrielle kompetansen skal sitte. Her vil
selskapet konkurrere med andre, store konsulentselskaper som Andersen Consulting med flere. Den tredje
delen skal hete E-Venture Invest, som skal
være Global Consultings venturefond.
Kleppe avslører at han kommer til å søke sammen i allianser for å få dette til i
Norge. Han kan ikke si hvilke selskaper som er utpekt, men lover at det er "et av
de store selskapene innen integrasjon", samt flere store aktører innen selskapets forskjellige
forretningsområder.
På verdensbasis vil Global Consulting søke partnerskap med en stor aktør med
teknologien på plass. Denne partneren vil kjøpe seg inn i selskapet og hjelpe til før
hele greia settes på børs. Dette kan skje innen 12 til 18 måneder.
- Dette kan bli en god butikk. Vi vil ha 50.000 konsulenter som i dagens
marked er verdt mellom fem og syv millioner kroner hver. Man kan
tenke seg selv at det kan bli mye penger, kommenterer Kleppe.
For å gjøre regningen: Etter denne modellen vil selskapet være verdt et sted
mellom 250 og 400 milliarder kroner...


HEIA SPORTS-MAIL!!

Activator
08.04.2000 16:47
#223

Endre
http://www.fotball247.com/diskusjon.htm

Nå har de lanser diskusjon! Går litt tregt med få brukere, men det vil nok ta seg opp!




Stocktalk.no eies av MarketMind AS
Adresse: Thunesvei 2, 0274 Oslo Tlf: 21 07 50 08 Email: st [at] stocktalk.no Orgnr: 979 175 027 MVA
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter © 2008 Vestover AS